Nieuwe huisstijl SKSG

Datum:

Een evolutie, geen revolutie

SKSG heeft sinds een paar maanden een nieuwe huisstijl. Deze nieuwe huisstijl wordt steeds verder doorgevoerd in het straatbeeld van de organisatie. Er is niet gekozen voor een totaal andere invalshoek, en vele elementen van de huisstijl zijn in de basis blijven bestaan. “We hebben gekozen voor een evolutie van de huisstijl, en niet voor een revolutie,” aldus Meike Emmelkamp, Brand Marketeer SKSG.

Merkonderzoek onder de doelgroep

Meike: “We begonnen ons vorig jaar wat dingen af te vragen. Klopt de naam nog wel? Passen de handjes uit het logo wel bij de slogan? Zijn de huisstijlkleuren niet veel te fel? Zijn onze flyers en brochures eigenlijk nog wel van deze tijd? Kortom: het werd tijd om een kritische blik te werpen op onze uitstraling en huisstijl.”

Er is een merkonderzoek gehouden onder ouders en verzorgers, potentiële ouders en verzorgers en medewerkers van SKSG. Dankzij dit merkonderzoek is een mooi en helder beeld ontstaan van welke waarde men hecht aan onder andere het kleurgebruik en hoe men denkt over het merk SKSG.

SKSG als sterk merk

Meike: “Naast een helder beeld van ons imago en onze uitstraling, hebben we ook ontdekt dat we een sterk merk hebben. Ons kleurgebruik, de karakteristieke handjes en de heldere slogan worden goed herkend. Wie we zijn en waar we voor staan, wordt gewaardeerd. Daar zijn we blij mee!”

Dankzij alle input van ouders, verzorgers en medewerkers, kregen we ook een duidelijk beeld van waar nog ruimte voor verbetering was. Op basis van de ontdekkingen en conclusies, gingen we samen met een marketingbureau aan de slag. Hoe zetten we een nieuwe stap in de goede richting, zonder de waarde van onze huidige uitstraling te verliezen? In de eerste helft van 2020 is SKSG druk bezig geweest met het vernieuwen van de huisstijl, zodat deze beter aansluit op het hier en nu. Meike: “Deze nieuwe huisstijl is onder andere ontstaan dankzij de input van ouders, verzorgers en medewerkers, waardoor het echt een beetje voelt als een product van ons allemaal.”

Restyling van de huisstijl

De veranderingen zijn niet revolutionair, maar subtiel. Geen grote naamsverandering, geen volledig ander logo en geen volledig vernieuwd kleurenpallet. Wat in ieder geval behouden blijft is onze slogan: Het mooiste wat je kunt worden, is jezelf! Hier geloven we nog steeds in en deze slogan past goed bij onze organisatie, bij onze dromen en bij de ambities die we hebben.

De komende tijd wordt de huisstijl geleidelijk doorgevoerd in alle communicatieve uitingen. Steeds vaker kom je ons nieuwe logo tegen, maar ook kom je hier en daar nog wel eens oude huisstijlelementen tegen. Alles op zijn tijd.

Wat is er precies veranderd?

Infographic nieuwe huisstijl SKSG