Op 1 januari stapt SKSG over op Jaamo

Datum:

Nieuw jaar, nieuwe app

Op 1 januari stapt SKSG over op een nieuw kindplanningsysteem, namelijk Jaamo. Met Jaamo kiezen we voor een systeem dat beter past bij onze ontwikkeling en ambities. De app wordt tot nu toe als zeer gebruiksvriendelijk ervaren door de gebruikers die aan de voorbereidende testen hebben meegedaan. Jaamo is een eigentijdse en moderne app die zeer goed aansluit op de behoeftes van alle gebruikers. Gebruiksgemak en een omgeving die intuïtief ingericht is, zo wordt het nieuwe systeem ervaren.

Icoon blok ABC

Gebruiksgemak en een omgeving die intuïtief ingericht, zo wordt Jaamo ervaren

Diverse toekomstige gebruikers hebben de afgelopen maanden het systeem uitvoerig getest. Dit gebeurde in een zogenaamde Proof of Concept. Naast medewerkers van SKSG, zaten er ook ouders en gastouders in deze ‘pilotgroep’. Tijdens deze testfase werd goed duidelijk hoe intuïtief het systeem in elkaar steekt. Ook konden aandachtspunten in de online omgeving tijdig gesignaleerd – en opgelost – worden.

Een veilige online omgeving

Voor ouders en verzorgers, verandert er gelukkig niet heel veel. Behalve dan, dat zij een nieuwe app dienen te downloaden. Vanaf 31 december kunnen ouders en verzorgers de nieuwe app van Jaamo downloaden. Ook via Jaamo kunnen zij het leven van hun kind op de opvang volgen in een veilige, online omgeving. Verder zijn ook de meeste andere functionaliteiten beschikbaar binnen Jaamo, die de gebruikers tot nu toe gewend waren in het oude systeem.

Belangrijk om je materiaal veilig te stellen

Wat goed is om te weten, is dat alle gegevens van de OuderApp, worden verwijderd. Het gaat hierbij om foto’s, video’s en dagverslagen. Ben jij ouder of verzorger en wil je jouw foto’s, video’s en dagverslagen veilig stellen? Doorloop dan de verschillende stappenplannen op deze speciale pagina hoe je dat kunt doen.

In de meeste gevallen dien je in jouw mailbox binnen een kwartier de downloadlink te ontvangen, waarmee je jouw materiaal kunt downloaden. Echter, er blijkt een bug in het systeem van Konnect te zitten. Door de host wordt gewerkt aan een oplossing. Krijg jij geen downloadlink, of gaat er iets anders fout met het downloaden van materiaal? Stuur dan een e-mail naar klantadvies@sksg.nl.

Raak ik alles kwijt?

Heb je op 31 december na meerdere pogingen ondernomen te hebben, nog steeds geen downloadlink ontvangen? Stuur dan ook een e-mail naar klantadvies@sksg.nl. Wees niet bezorgd dat je dierbare foto’s en dergelijke kwijtraakt. Al jouw herinneringen blijven bewaard. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wanneer het probleem opgelost is, is er nog voldoende tijd voor iedereen om het materiaal te downloaden.